Deklaracja dostępności
Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Szamotułach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://piwszamotuly.mojbip.pl/.
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: .
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Treści publikowane i udostępniane pliki w biuletynie są opracowywane w taki sposób, by możliwie jak najlepiej były dostosowane do wymogów prawnych.Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
Treści nieobjęte przepisami
Pewne dokumenty PDF opublikowane w serwisie BIP mogą być niedostępne z uwagi na fakt, że pochodzą z różnych źródeł zewnętrznych i są skanami dokumentów.Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: .
Deklarację sporządzono na podstawie:
Samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marzena Kaźmierczak, adres poczty elektronicznej piwszamotuly@wiw.poznan.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 61/ 2929091. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich www.rpo.gov.pl
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Biura znajdują się na parterze budynku dwukondygnacyjnego.
Poziome przestrzenie komunikacyjne budynku umożliwiają osobom ze szczególnymi potrzebami dotarcie do wszystkich pomieszczeń budynku, w którym prowadzona jest podstawowa działalność.
Brak pionowych ciągów komunikacyjnych. Korytarze są szerokie i nie zawierają utrudniających poruszanie się progów, nierówności, przegród, filarów i śliskich powierzchni.
Informacja na temat rozkładu pomieszczeń udzielana jest w sposób głosowy, przekazywany wchodzącym przez pracownika.
Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji obejmuje pozbawienie barier architektonicznych drogi ewakuacji. Podczas ewakuacji pomocy udzielają przeszkoleni pracownicy. Na ścianach znajdują się odblaskowe znaki z informacją o kierunkach i drogach ewakuacji. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Do wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Przed budynkiem wyznaczono miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Szamotułach zapewnia usługę tłumacza polskiego języka migowego.
W celu skorzystania z pośrednictwa tłumacza koniecznie jest zawiadomienie Inspektoratu o takiej potrzebie, co najmniej 2-3 dni robocze przed planowanym terminem wizyty, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy: imię i nazwisko osoby uprawnionej, propozycję terminu, wskazanie metody komunikowania się, krótki opis sprawy do załatwienia, adres kontaktu zwrotnego, na który zostanie przesłana informacja z potwierdzeniem spotkania.
Zgłoszenia można dokonać w jednej ze wskazanych form: pisemnie, za pomocą e-maila lub przy pomocy osoby trzeciej, ze wskazaniem metody komunikowania się.
Po dokonaniu zgłoszenia, uzgodniony zostanie ze zgłaszającym, dogodny termin realizacji świadczenia.
Załączniki
Nazwa: wzór wniosku.docx
Opis: wniosek dotyczący dostępności
Utworzono: 2025-03-10 10:23:16
Data dodania: 2025-03-10 10:23:41
Autor pliku: Marzena Kaźmierczak
Wprowadził/a: Kaźmierczak Marzena
Rozmiar pliku: 0.02 MB MB
Rozszerzenie pliku: docx
